Hoe online marketing constant blijft veranderen (en wat hetzelfde blijft!)

Online marketing is een bijzonder iets. Het is ongekend hoe belangrijk deze vorm van marketing de afgelopen jaren is geworden. Door de digitalisering van onze samenleving is de manier waarop we reclamecampagnes voeren enorm veranderd. Waar er voorheen met name offline marketing werd toegepast, zien we dit tegenwoordig nauwelijks meer. Alles draait om de digitale wereld. Daar zijn de belangrijkste doelgroepen te vinden. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Wanneer je denkt dat je de online marketing zelf wel kunt regelen, dan kom je al snel van een koude kermis thuis. Online marketing is complex en is constant in verandering. Een online marketing bedrijf inschakelen is dan ook geen overbodige luxe. 

Ben jij benieuwd wat er de afgelopen jaren allemaal veranderd is op het gebied van online marketing? Maar ook vooral wat er wél hetzelfde is gebleven? Lees dan snel verder!

Social media speelt een steeds belangrijkere rol


Social media was altijd al enorm belangrijk. Maar de afgelopen jaren is de populariteit van social media en het aantal kanalen enorm toegenomen. Uit onderzoek blijft dat circa 75 procent van de totale wereldbevolking enige vorm van social media gebruikt. Hierbij kun je denken aan Instagram, Facebook, Twitter en Google Plus. Maar ook bijvoorbeeld aan YouTube. Videomarketing wordt namelijk ook steeds vaker toegepast. Doordat social media steeds belangrijker wordt, zowel voor particulieren als bedrijven, is de kans groot dat ook jouw concurrenten hier slim gebruik van maken. Dat houdt ook in dat je tegenwoordig als ondernemer bijna niet meer achter kunt blijven. Je moet social media wel gebruiken om je mannetje te staan in de concurrentiestrijd.

Vergis je echter niet in het feit dat social media kanalen beheren enorm veel tijd in beslag neemt. Social media marketing bureau GMU.online kan jou hierbij helpen, zodat je tijd over zult houden voor hetgeen waar jij goed in bent: ondernemen.

Steeds persoonlijker

Een opvallende trend die vandaag de dag steeds vaker wordt toegepast is het gebruik van zogenaamde chatbots. Deze worden op websites geïnstalleerd en stellen bezoekers in staat om vragen te stellen over producten en diensten die op de website worden aangeboden. Hierdoor wordt een zeer persoonlijke bezoekerservaring aangeboden. Bijna net zo persoonlijk als dat je zelf naar een fysieke winkel zou gaan. Zeker nu in de coronatijd is dit meer dan belangrijk. Zo krijgen mensen toch het idee dat ze goed te woord worden gestaan en geholpen worden bij hun keuze, zonder dat ze hun huis hoeven te verlaten.

Bovendien helpen zulke handige opties op een website ook om de zoekmachine optimalisatie te verbeteren. Kortom: zo kom je ook nog eens hoger in Google te staan. Win-win dus.

Google AdWords

Ook dit jaar speelt Google AdWords weer een ontzettend belangrijke rol in de wereld van online marketing. Hiermee kun je gericht adverteren op woorden en zinnen die van toepassing zijn voor jouw website. Hierdoor is dus ook de kans groter dat de bezoekersaantallen van jouw site zullen stijgen. Dankzij een goede google ads campagne, geniet jij binnen mum van tijd van een enorme groei in bezoekersaantallen en uiteindelijke opdrachten.