Als je van plan bent om een webwinkel te starten, dan kun je kiezen uit talloze verschillende e-commerce systemen. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen uit Shopify, Magento of Woocommerce. Wat het nadeel is van deze oplossingen, is dat het vaak niet mogelijk is om een gepersonaliseerde ervaring aan te bieden. Het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring is belangrijk voor elke webwinkel. Wil je weten waarom dit zo belangrijk is? Lees dan vooral even verder!
Betere conversie
Een van de redenen waarom het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring belangrijk is, is dat de conversie altijd beter is. Dat heeft ermee te maken dat er bij een gepersonaliseerde ervaring wordt gekeken naar de producten die de klant wilt kopen. Aan de hand van de interesses van de persoon worden dan ook alleen de producten getoont waar de klant interesse in heeft. Hiermee voorkom je dat de klant eindeloos moet zoeken naar een bepaald product en uiteindelijk naar een concurrent gaat die wel een gepersonaliseerde ervaring aanbiedt.
Gebruikservaring is beter
Naast dat het voor een klant makkelijker is om bepaalde producten te vinden, is de gehele gebruikservaring beter. Dat heeft ermee te maken dat er bij een gepersonaliseerde ervaring de webwinkel wordt gepersonaliseerd naar de wensen van een bezoeker. Dit houd dus zeker niet in dat er producten worden getoont waar de klant interesse in heeft, want ook worden bepaalde pagina’s en formulieren aangepast om het voor een klant zo makkelijk mogelijk te maken. Wil je weten wat het voordeel is van een betere gebruikservaring? Neem dan eens contact op met Bloomreach.
Je bent uniek
De meeste nieuwe webwinkels kiezen voor een bekend e-commerce systeem zoals Shopify of Woocommerce. Dat is erg goed te begrijpen, want deze e-commerce systemen zijn vrij goedkoop en ook werken ze met een drag & drop builder waardoor het bouwen van een webwinkel eenvoudig word. Een van de grootste nadelen van deze oplossingen, is dat een Shopify of Woocommerce webwinkel eenvoudig te herkennen is. Dat heeft ermee te maken dat ze dezelfde opbouw hebben en vaak ook dezelfde thema’s gebruiken. Hierdoor is het goed mogelijk dat je een slechte conversie hebt, want klanten kunnen je webwinkel dan wantrouwen. Wanneer je kiest voor een gepersonaliseerde ervaring, dan heb je dit niet. Dat heeft ermee te maken dat de webwinkel ook anders en uniek ingedeeld is.