Goede doelen

Neem contact op met de non-profitorganisatie waarvoor u geld wilt inzamelen, zeg maar het doneerdoel dat u heeft uitgezocht.

Als u donaties voor een non-profitorganisatie wilt innen, is dit niet nodig, maar het wordt sterk aangeraden om vooraf contact met hen op te nemen. Als u de organisatie op de hoogte stelt van uw GoFundMe, zoek dan uit of ze evenementen of promoties organiseren waarop u kunt bouwen. Als, voor. B. organiseert een run van 5 km, die u kunt gebruiken als donatie-evenement voor uw GoFundMe. Maar er zijn natuurlijk veel meer platforms waar dit mogelijk is.

Zelfs als de non-profitorganisatie niets bij u in de buurt plant, kan hij u mogelijk adviseren of cadeauartikelen aanbieden (bijv. Sleutelhangers, autostickers of pennen met hun logo) die u kunt bedanken voor een donatie. Informeer naar eerdere succesvolle donatiecampagnes door de organisatie en implementeer eventuele goede ideeën die u van hen krijgt.

2. Organiseer uw eigen fondsenwervingsevenement
Als het goede doel waarvoor u donaties inzamelt geen evenementen in uw regio plant of als u uw goede doel zelf vertegenwoordigt, overweeg dan om uw eigen evenement te organiseren. Een evenement op gang krijgen is een grote taak waarbij je veel helpende handen kunt gebruiken. Zorg ervoor dat u aan iedereen een taak kunt toewijzen die u kunt overhalen om vrije tijd op te offeren voor uw zaak.

Het organiseren van een geldinzamelingsevenement is kostbaar, u kunt de kosten verlagen door lokale bedrijven te vragen voedsel en andere items te doneren die nodig zijn. Neem alstublieft een restaurant of ander bedrijf om uw evenement te hosten – als dit een win-win situatie oplevert, zullen ze dat graag doen. Veel bedrijven, b.v. Als pizzeria’s en pubs, organiseer regelmatig liefdadigheidsevenementen en heb je al veel programma-opties voor goede doelen. U hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden.

Vraag de gasten voor het evenement (en indien nodig ook tijdens het evenement) om iets te doneren voor je GoFundMe in plaats van te betalen voor hun deelname of bepaalde programma-items van het evenement. Als ze op deze manier iets doneren en niet contant betalen, kunnen alle donateurs direct zien hoe je verdiensten stijgen.

Het evenement moet goed passen bij het doel van uw GoFundMe. Of het nu gaat om een ​​informele maaltijd waarbij iedereen iets meeneemt, een formeel diner of iets heel anders – er zijn veel goede ideeën voor campagne-evenementen. Facebook-evenementen zijn een effectieve manier om uitnodigingen te verzenden. Moedig uw vrienden aan op sociale media en persoonlijk om hun vrienden uit te nodigen – hoe meer, hoe beter.

3. Start een wedstrijd op sociale media
Gemiddeld verdien je 43 euro elke keer dat je je GoFundMe op Facebook deelt met vrienden. Als u meer wilt doen dan alleen uw campagne delen, is concurrentie op sociale media wellicht de juiste optie.

Bij wedstrijden op social media kan het b.v. Bedenk bijvoorbeeld wie de beste foto of video voor uw doeleinden kan indienen, de meest originele hashtag of slogan die bij uw verzoek past, of het meest indrukwekkende verhaal over het gebruik van ontvangen donaties. Dit werkt goed, zelfs zonder prijzen – eer is immers genoeg beloning!

We raden aan om ten minste één zelfgemaakte afbeelding voor de wedstrijd te maken (probeer het met Canva). Een aparte hashtag zou ideaal zijn. Je kunt ook contact opnemen met een lokale ster die veel invloed heeft op sociale media en hen vragen om reclame te maken voor je concurrentie. U kunt ook contact opnemen met lokale media.

Een echte competitie duurt natuurlijk een tijdslimiet – of meerdere rondes, waarbij de inzet met elke ronde toeneemt. Stel een deadline vast om een ​​gevoel van urgentie bij uw supporters te creëren.